Monday, August 3, 2009

Remaja....


Dapatkan Testimoni SahabatUNIC di Sini




Remaja
Album : See You D IPT
Munsyid : Unic
http://liriknasyid.com


Remaja
Ingatlah masa depan mu
Janganlah kau terleka
Di usia remaja

Kenanglah
Jasa ibu dan ayah mu
Susah payah mereka
Membesarkan kita

C/O :
Gunakanlah masa yang ada
Dengan sebaiknya
Kuatkanlah tekad di hati
Memajukan diri
Tiada kejayaan yang datang
Tanpa usaha yang gigih
Bersusah-susahlah dahulu
Bersenang kemudian
Jadilah warga yang berguna
Pada keluarga, masyarakat jua negara

Waspada
Jangan mudah terpedaya
Oleh hasutan dunia
Yang bisa merosakkan hidupmu

(Ingatlah remaja semua)

Remaja, Bangkitlah

Remaja Islam. Kini dilihat antara generasi yang hanyut dalam arus modenisasi. Mana tidaknya, mereka lebih cenderung ke arah hiburan yang melalaikan. Program realiti televisyen, seperti Mentor, Akademi Fantasia, Anak Wayang dan bermacam-macam lagi semuanya diungguli oleh remaja Islam. Namun, jika dilihat dari sudut rohaniah, remaja Islam gagal. Lihat sajalah, di masjid-masjid, di majlis-majlis ilmu dan majlis berunsur keagamaan yang lain remaja Islam seolah-olah hanyut.

Selaku remaja Islam yang diberikan hidayah oleh Allah untuk menjadi mukmin yang cemerlang, saya suka ingin menganjurkan semua muslimin, muslimat, mukminin dan mukminat agar bersama menerapkan ajaran Islam yang sejati dalam kehidupan kita.

Remaja Islam yang masih di alam persekolah khususnya, mengenepikan pendidikan keagamaan kerana beranggapan ilmu fardu kifayah lain lebih penting berbanding ilmu agama. Islam memang menganjurkan agar umatnya menuntut ilmu fardu kifayah namun tindakan tersebut perlu diseimbangkan. Remaja Islam didapati terlalu obses dengan keduniaan yang fana dan tidak kekal ini.

Apa akibatnya kalau remaja Islam leka???? Jika terus-menerus terperangkap dalam kemewahan yang fana ini, remaja Islam boleh ditimpa berbagai-bagai musibah dek tindakan sendiri. Remaja Islam akan lalai daripada mengingati Allah seterusnya mendorong kepada kemurkaan Allah. Itu adalah antara impak terbesar yang akan menimpa.

Remaja Islam, ayuh kita ambil tindakan ini :

- Memperdalam ilmu agama
-Sentiasa memantapkan akidah
-Banyak menuntut ilmu
-Rajin berkomunikasi dengan Allah
-Sentiasa menginsafi diri
-Saling menjalin ukhuwwah dan kerjasama antara satu sama lain


Kalau nak dicatatkan segalanya, mungkin tidak berkesempatan. Kita, Remaja Islam, perlu bangkit. Kita Remaja Islam, adalah pewaris tampuk pemerintahan sedia ada. Kita, Remaja Islam, pencetus jihad dalam kalangan kita. Kita Remaja Islam, perlu bangkit. ALLAHU AKBAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment