Monday, August 24, 2009

Alhamdulillah

Syukur Alhamdulillah, hati masih teguh dalam ajaran Islam. Syukur Alhamdulillah, kehidupan masih ada. Syukur Alhamdulillah, nafas masih dalam helaan.

Badan yang lemah serta lesu ini di hadapan Allah. Tidak ku tahu nasibku di Mahsyar kelak. Adakah aku masih mampu tersenyum sewaktu berada di Mahsyar ? Adakah saat-saat terakhir hidupku aku lepaskan dengan penuh kegembiraan ? Aku tidaklah sesempurna Rasulullah. Aku tidaklah sesempurna sahabat-sahabat Baginda. Aku hanyalah Hamba Allah yang biasa.

Aku terpegun melihat fenomena dunia. Seluruh umat Islam patuh tunduk menyembah Allah. Alangkah bertuahnya mereka, dikurniakan perasaan sedemikian rupa. Ingin sekali aku, menikmati nilai Islam yang sebenar. Ingin sekali aku, berdiri di samping tentera-tentera Islam di Palestin mempertahankan Bumi Palestin. Ingin sekali aku bersama-sama para ulama', menikmati malam-malam yang penuh berkat.


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

No comments:

Post a Comment